Kersti Esnar

Uuringust selgusid tervisekeskustes parandamist vajavad kitsaskohad

Eesti Esmatasandi Tervisekeskuste Liidu (ETTKL) värske organisatsiooniuuring näitab, et tervisekeskuste töötajad hindavad kõrgelt oma töökeskkonda, suhteid kolleegidega ja meeskonnasisest koostööd. Samas on ka arengukohti.

Avaldatud Viimati uuendatud

Uuringust selgus, et üldine rahulolu on tervisekeskustes kõrge, 5,9 palli seitsmepallisüsteemis. Tervisekeskuste toimimise hinnang oli veelgi kõrgem - 6,1 palli. Kõige enam olid rahul arstid ja tugipersonali hulka kuuluvad töötajad, samas andsid enim tagasisidet õed, kes moodustavad keskuste suurima töötajate rühma.

Tugevustena tõid vastajad välja kollektiivi ühtsuse, head meeskonnasuhted ning sobiva keskkonna oma töö tegemiseks. Positiivselt hinnati ka võimalusi oma teadmisi rakendada ja ametialaselt areneda.

"Saame tunda heameelt, et tervisekeskuste töötajad on üldiselt väga rahul oma töö ja töökeskkonnaga, aga samas on ka arengukohti. Töötajate ettepanekutes kordusid enim töökoormuse vähendamise, stressiga toimetuleku ja juhtimise kvaliteedi teemad," ütles ETTKLi tegevjuht Kersti Esnar.

"Uuring ei ole ainult pilt hetkeseisust, see annab meile väärtusliku sisendi, kuidas edasi liikuda. Samuti on igal liikmel võimalik võrrelda oma tulemusi liidu keskmisega ning näha, kus ollakse teistele eeskujuks ja kus on veel arenguruumi. Ka seeläbi saame parimaid kogemusi jagada ja üheskoos süsteemi tugevamaks muuta," lisas ta.

Uuringu tulemused haakuvad ETTKLi suurema eesmärgiga ühtlustada tervisekeskuste kvaliteeti. Organisatsioonil valmis tänavu kevadel ka kvaliteedistandard ehk tööriist, mille abil luua ühtne arusaam kvaliteedist, toetada meeskonnatööd ning tagada tervisekeskuse juhtimise järjepidev areng.

ETTKLi organisatsiooniuuringus osales 359 vastajat, neist arstid 27%, õed 51% ja teised töötajad 22%. Uuringu tulemustega saab tutvuda siin.

Powered by Labrador CMS