terviseamet
Foto: Terviseamet

Terviseameti kõnekeskus lõpetas tegevuse

1. märtsist lõpetas tegevuse Terviseameti kõnekeskus, mis nõustas koroonaviirusega nakatunud inimesi ja kaardistas nende nakatumise asjaolusid. Muutuvad ka COVID-19 leviku tõkestamiseks loodud piiriületaja ankeedi täitmise põhimõtted.

Avaldatud Viimati uuendatud

Nakatumine Eestis on jätkuvalt ulatuslik ning Terviseamet on üle vaadanud oma tegevused, mis puudutavad nakatunute ja nende lähikontaktsete kaardistamist ning nõustamist. Ameti on läbi terve pandeemia nakatunutele helistanud ja neid küsitlenud. Alates märtsist saadab Terviseamet positiivse testitulemuse saanud inimestele üksnes SMS-i ning nakatunutele enam ei helista. Viimase kahe aasta jooksul on inimeste teadlikkus COVID-19 haigestumise ja lähikontakti korral käitumiseks juba väga head ning personaalne nõustamine ei ole paljudel juhtudel vajalik.

Kõnekeskuse tegevuse lõpetamine ei mõjuta oluliselt haigestumistest ülevaate saamist, sest peamine info, mida helistamisega korjati, puudutas nakatumispaiku. Kuivõrd aga nakatumispaikade osakaal ei ole ajas märgatavalt muutunud, siis on selle info lisandväärtus tagasihoidlik. Terviseamet jätkab tavapärase epidemioloogilise uuringuga ning info nakatumiste ja haiglaravi osas jääb endiselt avalikkuse jaoks alles.

Terviseamet muudab ka COVID-19 leviku tõkestamiseks loodud piiriületaja ankeedi täitmise põhimõtteid. Seni oli ankeedi täitmine kohustuslik kolmandatest riikidest ja „punastest“ Schengeni riikidest saabujatele, kellele rakendub eneseisolatsiooni kohustus. Alates 1. märtsist on ankeedi täitmine vabatahtlik.

Powered by Labrador CMS