Terviseamet uurib, miks on Tallinna kiirabide ooteaeg lubatust pikem
Terviseamet alustas riikliku järelevalvemenetluse seoses kiirabi järjekordade tekkimisega Tallinnas asuva Põhja-Eesti regionaalhaigla erakorralise meditsiini osakonna juures.
"Menetlused alustati Tallinna kiirabi, Lääne-Tallinna keskhaigla, Ida-Tallinna keskhaigla ja Põhja-Eesti regionaalhaigla suhtes. Menetluse käigus selgitatakse, milliseid tegevusi tehti, et patsientide ooteaeg jääks lubatud ooteaja piiresse," ütles terviseameti tervishoiuteenuste osakonna juhataja Külli Friedemann ERR-ile.
Friedemann tuletas meelde, et määrus, mis sätestab kiirabi, haiglate, pääste- ja politseiasutuste, kaitseväe ning terviseameti kiirabialase koostöö korra, sisaldab ka konkreetsed ooteajad abivajaja haiglasse transportimisel ja vastuvõtmisel.
"Näiteks erakorralise ja eluohtliku seisundi korral on haigla kohustatud abivajaja viivitamata haiglasse vastu võtma ning ooteaeg ei tohi olla pikem kui 15 minutit. See kehtib olukordades, kus abivajaja seisund on erakorraline ja võib olla eluohtlik või kui abivajaja seisund on juba eluohtlik. Ooteaeg mitte-erakorralise seisundi korral on 30 minutit," sõnas Friedemann.
Riiklik järelevalvemenetlus peabki selgitama, kuidas määruses kirjeldatud ajaliste kokkulepete täitmist tagatakse ja milliseid tegevusi selle nõude tagamiseks tehti.