Foto: Ravimiamet
Foto: Ravimiamet

Ravimiametilt oodatakse avatumat suhtlemist ja suuremat rolli seadusandluse suunamisel

Kuigi klientide üldine rahulolu ravimiametiga on kõrge, soovitakse näha ameti suuremat läbipaistvust ja rolli ravimitega seotud seadusandluse suunamisel.

Avaldatud Viimati uuendatud

Ravimiameti aprillis tehtud kliendiuuring näitab, et üldine rahulolu ametiga on läbivalt kõrge – koostööle andsid kõrge hinnangu 94% vastajatest. Esile toodi asutuse professionaalsust, sõbralikku suhtumist klientidesse ning operatiivsust. Võrreldes 2018. aasta uuringuga saab täheldada kõrgemaid hinnanguid just ravimiameti mainele.

Ameti tegevusele antud konstruktiivne kriitika puudutas peamiselt ameti läbipaistvust – vastajate hinnangul võiks asutus võimendada kohati avatud suhtlemist ning vältida karistamisena tunduvat lähenemist.

Samuti oodatakse ametilt veelgi tugevamat rolli üldsuse ees esinemisel ning ravimitega seotud seadusandluse suunamisel. Oodatakse rohkem erinevaid infopäevi ja ameti veebilehe arendusi. Soovitakse saada teavet õigusaktide muudatuste, tarneraskuste ning müügiloata ravimite omaduste kohta.

Ravimiameti veebilehelt on viimase aasta jooksul teavet saanud 69% vastajatest. Sihtrühmade lõikes on veebilehte kasutanud enam müügiloa hoidjad. Ravimiameti veebilehte on viimase aasta jooksul kasutanud 88% vastajatest. Veebilehte kasutatakse küllalt sagedasti – 35% vastanutest teeb seda korra või enam nädalas. Rahulolu veebilehega on kõrgeks hinnanud 88% vastanutest.

Ravimiameti veebilehe puhul märgiti murekohana informatsiooni leitavust. Mitme kommenteerija hinnangul oli veebilehe eelmine versioon praegusest kasutajasõbralikum, täpsemalt oli jaotus sihtgruppide kaudu informatsiooni leidmiseks lihtsam ning mugavam. Rohkem soovitakse ravimiuuringutega seotud infot. Samuti soovitakse, et veebilehe otsingumootor töötaks paremini.

E-kirjaga on teavet saanud 73% vastajatest ning kõige rohkem on e-kirjaga teavet saanud müügiloa hoidjad (100%) ja bioloogiliste preparaatide käitlejad (100%). Telefoni teel on infot saanud 23% vastajatest ning sealjuures enim hulgimüüjad (50%) ja lähteainete käitlejad (50%)

Ravimiameti üldnumbrilt on viimase aasta jooksul kasutanud 31% vastajatest: lähteainete käitlejad (70%), hulgimüüjad (67%), vere, rakkude, kudede ja elundite käitlejad (67%) ja müügiloa hoidjad (63%). Teiste sihtrühmade puhul on kasutanute osakaal madalam. Üldnumbrilt saadava infoga on väga rahul 98% vastanutest.

Infopäevadelt on teavet saanud 16% küsitlusele vastanuist, kõige rohkem müügiloa hoidjad (33%) ja lähteainete käitlejad (30%). Kõige vähem on teavet saadud kohtumiste ja vastuvõttude (6%) ning sotsiaalmeedia (8%) kaudu. Teavet ei ole vajanud 4% vastanutest.

Üldiselt hinnatakse teabe kättesaadavust ravimiametist väga kõrgelt, tagasiside põhjal on kogu vajalik informatsioon kättesaadav

Tagasiside kliendiportaalile ja ravimiregistrile

Ravimiameti kliendiportaali on viimase aasta jooksul kasutanud 53% uuringus osalenuist. Sihtrühmade lõikes eristuvad apteekrid ning hulgimüüjad, kellest on kliendiportaali kasutanud vastavalt 90% ja 83%. Rahulolu kliendiportaaliga on kõrgeks hinnanud 88% vastanutest, ettepanekuid tehti kasutajasõbralikkuse suurendamiseks.

Ravimiregistrit on viimase aasta jooksul kasutanud 86% vastanutest ning enim kasutanud sihtrühmad on hulgimüüjad, kliinilise uuringu organisatsioonid/sponsorid ja müügiloa hoidjad (kõikide puhul 100% vastajaist). Ravimiregistrit kasutatakse küllalt sagedasti – 44% vastajaist teeb seda ühe korra nädalas või rohkem. 88% vastanuist iseloomustab kõrge rahulolu ravimiregistriga.

Tagasisidest ilmneb, et ravimiregistri puhul nähakse murekohana otsingumootori kasutamist ning tuuakse välja, et otsingumootori eelmine versioon oli kasutaja jaoks mugavam. Samuti tuntakse puudust informatsioonist, mis käsitleb tagasikutsutud/müügiloata ravimeid ning viimaste puhul ravimiomaduste kokkuvõtetest infolehtedest.

Tagasiside tegevuslubade registrile

Ravimiameti tegevuslubade registrit on viimase aasta jooksul kasutanud 36% ning enim on seda kasutanud bioloogiliste preparaatide käitlejad (100%) ja hulgimüüjad (83%). Tegevuslubade registrit kasutatakse pigem harva – 24% vastajatest on seda teinud vaid ühel või mõnel korral aastas. Kuigi üldiselt ollakse tegevuslubade registriga väga rahul (90% on hinnanud rahulolu kõrgeks), siis mõningaid tähelepanekuid tehti info leitavuse osas.

Kliendiuuring tehti koostöös Tripod Grupp OÜ-ga. Veebiankeet koosnes rahulolu- ja nõustumishinnangutest (5-palli süsteemis) ning avatud kommentaaridest.

Uuringule vastas kokku 416 klienti: ravimite kliiniliste uuringute organisatsioonid/sponsorid; müügiloa hoidjad; ravimitootjad; ravimite hulgimüüjad; apteekrid; vere, rakkude, kudede ja elundite käitlejad; lähteainete käitlejad; perearstid, eriarstid; veterinaararstid. 71% vastanutest märkis, et on ravimiametiga koostööd teinud üle kümne aasta.

Powered by Labrador CMS