Pärnu haigla kaasab teenuste arendamisse patsientide esindajad
Pärnu haiglas on moodustamisel patsientide nõukoda, mille eesmärk on patsientide ja nende lähedaste kogemuste, arvamuste ja ettepanekute kasutamine tervishoiuteenuste paremaks muutmisel.
Pärnu haigla juhatuse esimehe Urmas Sule sõnul on kvaliteedi parendamisega tegeletud juba aastaid. Parima klienditeeninduse ja ravi tagamiseks on haigla planeerinud patsientide nõukoja loomist juba varem, kuid tol ajal ei olnud aeg selleks veel küps.
Kui paljudes riikides on patsientide nõukoja olemasolu haigla juures juba kohustuslik, siis Eestis on patsientide esindusi ainult kolmes haiglas. Pioneeriks oli Kuressaare haigla, nüüdseks on patsientide nõukoda ka Tartu Ülikooli kliinikumis ja Põhja-Eesti regionaalhaiglas. Pärnu haigla on tutvunud teiste haiglate kogemustega.
Arutelude käigus kaardistati, millised on Pärnu haigla ootused ja vajadused nõukojale. Koostati nõukoja töökorra projekt, mille loodav nõukoda saab ise lõplikult kujundada.
Nõukoja liikmete valimise eelduseks on eelkõige enda või lähedase kogemus haigla teenustega ja soov panustada vabatahtliku tööga tervishoiuteenuste arendamisse. Haigla kollektiiv kannab endas põhiväärtusi – asjatundlikkus, koostöö, vastutus ja hoolivus. Haigla ootab sarnast suhtumist ka tulevastelt nõukoja liikmetelt. Eeldatakse, et nõukoja liige on konstruktiivne ning koostööaldis. Patsientide nõukoda on planeeritud 7-liikmeliseks. Nõukoja tööd juhib ja koosolekuid korraldab esimees.
Patsientide nõukoja esimene koosolek on planeeritud aasta lõppu. Nõukoja koosolekud toimuksid kord kolme kuu järel või vastavalt vajadusele, vahepealsel ajal tegutsetakse elektrooniliselt. Nõukoja tööd hakkavad toetama kaks haigla töötajat, kes vahendavad infot nõukoja liikmetele, aitavad koosolekuid ette valmistada ning edastavad nõukoja ettepanekud haigla vastavatele struktuuriüksustele ehk on ühenduslüliks haigla ja patsientide nõukoja vahel.
Valik nõukoja tööülesannetest:
- osaleda patsientide tagasiside kogumise ja haldamise meetodite arendamises;
- aidata kaasa patsientide infomaterjalide loomisele;
- teha ettepanekuid teenuste disaini ning raviteekonna protsessidesse;
- osaleda haigla kodulehe kui peamise infokanali arendamises;
- osaleda patsientidele suunatud ürituste planeerimises.