Paljude ortodontide poole pöörduvate patsientide suuhügieen on mitterahuldav

Lisaks pikkadele järjekordadele on ortodontide seltsi liikmed mures sellegi pärast, et kaks kolmandikku ortodontide juurde pöörduvatest patsientidest ei saa oma suuhügieeniga rahuldavalt hakkama, mistõttu ei saa ravi sellises olukorras alustada.

Avaldatud Viimati uuendatud

Praegu pöörduvad ortodondi vastuvõtule patsiendid, kel esineb hambaauke, igemepõletikku, hambakivi ladestust, algavaid hambaauke ja täidiseprobleeme.

„Väärtuslikku aega ja visiite kulutatakse selleks, et nentida, et enne on vaja paljud protseduurid veel ära teha,’’ kurtis Ärilehele Eesti Ortodontide Seltsi juhatuse liige Liis-Eleen Kalmer.

Meliva hambakliinikute ärijuht Evelin Poom arvab, et järjekordade pikkust aitaks lühendada valdkonnaüleselt kokku lepitud põhimõtted, millistel juhtudel ning pärast millist eeltööd patsiendid ortodondi juurde suunatakse.

„Tervisekassa eestvedamisel on koos ortodontide seltsi ja hambaarstide liiduga loodud digitaalne e-konsultatsiooniplaan, mis on samm õiges suunas, kuid praktikas see veel kahjuks ei toimi,’’ põhjendas Poom.

Pikemalt saab ortodontide, hambaarstide ja Sotsiaalministeeriumi seisukohtadega järjekordade tekkepõhjuste ja lühendamise asjus tutvuda Ärilehes.

Powered by Labrador CMS