Narva haigla 4
Foto: Narva haigla

Narva haigla moodustab patsientide nõukoja

Patsientide ravisse kaasamine on üks patsiendikeskse ravi ohutuse parandamise strateegiaid paljudes Euroopa ja Ameerika meditsiiniasutustes. Eesti haiglate positiivse kogemuse põhjal otsustas Narva haigla kasutada võimalust kaasata patsiendid raviprotsessi.

Avaldatud Viimati uuendatud

Patsiendiohutuse seisukohalt oleks hea, kui patsiendi juures oleks veel üks vaatleja, kes märkaks ohtu ja ilmselt peaks olema aeg-ajalt volitatud, et aidata ennetada meditsiinivigu, kirjutab Narva haigla patsiendikogemuse juht Tatjana Kanaš. Patsientide nõuandekogu on raviasutuse patsientide ja töötajate vabatahtlik avalik ühendus, mis on loodud selleks, et saavutada saadud kogemuste, arvamuste ja ettepanekute põhjal osutatavate teenuste kõrgeim võimalik kvaliteet ja ohutus.

Ühes uuringus leiti, et patsiendid tuvastavad meditsiiniliste dokumentide ülevaatamisel kaks korda rohkem kõrvalekaldeid kui tervishoiutöötajad. Muu hulgas oleme seni olnud üsna ettevaatlikud selle osas, et patsiendid ja pereliikmed saaksid ja peaksid mängima olulist rolli meditsiinivigade ennetamisel. Selline ettevaatlik lähenemine on olnud täiesti alusetu, sest patsientide kaasamine organisatsiooni tegevusse, näiteks patsientide nõustamisse, võib aidata süsteemil muutuda patsiendikesksemaks ja ausamaks, lisas Kanaš.

Nõukotta kuulub 3 patsienti, kelle hulgast valitakse patsiendinõukoja esimees ja 2 haigla esindajat. Esimesel kohtumisel on kavas esitada patsientide nõukoja loomise idee, selle töökorralduse esialgne versioon ning määrata esimees. Arutatakse osapoolte vastastikuseid ootusi, ülesandeid ja erinevate infokanalite kättesaadavuse parandamist.

Powered by Labrador CMS