Ministeerium auditist: saime kinnitust, et meie plaanid ravikvaliteedi tagamiseks on asjakohased
Riigikontroll on teinud tänuväärset tööd ning andnud kinnituse, et ministeeriumi plaanid patsiendi hääle võimendamiseks ning ravikvaliteedi tagamiseks on asjakohased, leiab sotsiaalministeeriumi tervisesüsteemi arendamise osakonna nõunik Ulla Raid.
Selleks, et tervishoiuteenuste kvaliteet üle Eesti oleks usaldusväärne, on tarvis, et riik looks kvaliteedi jälgimiseks ja puuduste kõrvaldamiseks tõhusama süsteemi, leiab Riigikontroll täna avaldatud auditis.
Ulla Raid, sotsiaalministeeriumi tervisesüsteemi arendamise osakonna nõunik:
Riigikontroll on teinud tänuväärset tööd ning andnud kinnituse, et ministeeriumi plaanid patsiendi hääle võimendamiseks ning ravikvaliteedi tagamiseks on asjakohased. Siinkohal on ministeeriumi roll luua õigusruum ja keskkond, mis lähtub patsiendi vajadustest ning toetab tervishoiuteenuste osutajaid. Eesmärk on tagada kvaliteetne, turvaline ja vajadustele vastav ravi.
Olulise arenguna jõustub selle aasta 1. juulist patsiendikindlustus, millega soodustame ravivigade ja ohtlike juhtude ennetamist ning nendest teavitamist. See aitab kaasa patsiendiohutusele ning tervishoiuteenuste kvaliteedi ja süüvaba patsiendiohutuse kultuuri arendamisele. Ühtlasi motiveerib patsiendikindlustus raviasutusi välditavate ravivigadega tegelema, neid analüüsima ja neist õppima.
Kvaliteedialase nõustamise arendamiseks koostame analüüsidokumenti, mille alusel kokku leppida tervise süsteemi osapoolte rollid kvaliteeditegevustes. Samas, nagu ka Riigikontroll välja tõi, peamine vastutus tervishoiuteenuste kvaliteedi tagamisel ja arendamisel on ja jääb tervishoiuteenuse osutajatele.
Lisaks ravikvaliteedi tagamisele tõi riigikontroll esile patsientide kaasamise olulisuse. Eestis on vaja tervisevaldkonna poliitikakujundamisel tugevaid vabaühendusi, kes seisaksid inimeste huvide eest.
Patsiendiorganisatsioonid annavad juba suure panuse, kuid osa ühiskonnast on esindamata. Vajame kõigi, ka tervete noorte, lastevanemate, pensionäride ja teiste inimeste seisukohti ning panust tervisesüsteemi arendusse. Oleme selle toetamiseks alustanud läbi strateegiliste partnerluste huvigruppide tugevdamist.
Strateegilise partnerlusega tugevdame patsiendi esindusorganisatsioone, et nad oskaksid ja julgeksid anda tervishoiutöötajatele tagasisidet oma teenusekasutamise kogemusest. Näiteks vaimse tervise teenuste arendamisel toetame sellest aastast patsientide arvamuse ja tagasiside esile toomist läbi strateegilise partnerluse Eesti Psüühikahäiretega Inimeste ja Lähedaste Huvikaitse Liiduga.
Sarnaseid partnerlusi soovime luua ka mujal, et iga inimene mõistaks – tema arvamus tervishoiuteenustele on oodatud ja läheb korda.