Kliinilise farmaatsia rahvusvahelise magistriõppe avamine pälvis tunnustuse
Konverentsil „Õppejõult õppejõule 2025: teekond väärtustatud õpetamiseni“ andis Tartu Ülikooli õppeprorektor Aune Valk üle 2024. aasta õppeteo ja õppekvaliteedi edendamise auhinnad.
Aasta õppeteo auhinnaga tunnustatakse kuni kolme õppetegu, mis väärtustavad tulemuslikku koostööd, arendustegevust ning innovatsiooni ülikooli taseme- ja täiendusõppes:
- meeskonnaõppe metoodika rakendamine statistika õppeainetes (meeskond: Krista Fischer, Anastassia Kolde, Kaido Lätt, Kaire Uiboleht);
- kliinilise farmaatsia rahvusvahelise magistriõppe avamine (meeskond: Jana Lass, Marika Saar);
- õpirändeprogramm „Tartu aken“ Narva kolledži üliõpilastele (meeskond: Kristiina Praakli, Ülle Niin, Agnes Lea, Birute Klaas-Lang, Liina Lindström, Rando Otti, Piret Kärtner).
Valgu sõnul iseloomustavad 2024. aasta õppetegusid koostöö, uuenduslik mõtlemine ja loovus. „Teeb rõõmu, et just keeruliste ainete õpetamisel on õppimisviisi muutmine viinud sügavama õppimise ja aineteadmiste parema omandamiseni, lisaks on leitud erialaainetes võimalus tulevikuoskuste arendamiseks. Väga oluline on uue teadussuuna õppekava avamine. Eesti-sisene õpiränne muukeelsetele üliõpilastele annab neile võimaluse olla keele omandamisel sotsiaalselt kaasatud ja lõimitud rahvusülikooli ellu,“ ütles Valk.
Kõik auhinnatud teod on pikemaajalise mõjuga ning sündinud ühise töö tulemusel: koos üliõpilaste ja õppejõudude, eri akadeemiliste üksuste ja välisülikoolidega.
Auhinnakandidaate said esitada kõik ülikoolipere liikmed, auhinna saajad otsustas ülikooli õppekomisjon. Aasta õppeteo auhind on rahaline preemia 5000 eurot.
Õppekvaliteedi edendamise auhinna pälvis sotsiaalteaduste valdkonna haridusteaduste instituut, keda tunnustati kolmeaastase süsteemse ja tõenduspõhise õppekvaliteeti edendava tegevuse eest. Õppekvaliteedi edendamise auhinnaks on rahaline preemia 30 000 eurot.