Allikas: Tartu Ülikooli Kliinikum
Allikas: Tartu Ülikooli Kliinikum

Kliinikumi patsiendid on rahul arstide viisakusega, probleeme on kaasamisega

Tartu Ülikooli Kliinikumis haiglaravil viibinud patsientide seas läbi viidud rahuloluküsitlusest selgus, et patsiendid on enim rahul arstide viisakusega ning kõige vähem kaasatusega raviotsuste tegemisse.

Avaldatud Viimati uuendatud

Tartu Ülikooli Kliinikum viis maikuu jooksul läbi haiglaravil viibinud patsientide seas rahuloluküsitluse. Küsitluse tulemustest selgus, et kliinikumi patsientide üldine rahulolu tõusis vaatamata pandeemiale. Haiglaraviga jäi väga rahule 80% haiglaravil viibinud patsientidest.

Kliinikum viib patsientide rahuloluküsitlusi läbi igal aastal, ühel aastal statsionaarse ravi ja teisel aastal ambulatoorse ravi osas. Patsientide tagasiside on kliinikumi jaoks väga oluline, et tervishoiuteenuste osutamisel arvestada patsientide ootustega ja saadud kogemustega.

Seekordses küsitluses osalemiseks oli mitu erinevat vastamise võimalust: patsiendid said valida kas täita paberankeet haiglaravi viimasel päeval, täita elektrooniline küsimustik kliinikumi kodulehel või QR koodiga avanev elektrooniline küsimustik nutitelefonis. Patsiendid eelistasid täita paberankeedi. Elektroonilised ankeedi täitmise võimalused vajavad edaspidi põhjalikumat tutvustamist, patsientide innustamist ja juhendamist.

Küsitlusele vastas 1531 haiglaravil viibinud patsienti. Haiglaraviga jäi väga rahule 80% patsientidest, 20% jäi üldiselt rahule. Küsitlusest selgub, et 88% patsientidest tuleksid ise kindlasti taas kliinikumi, kui neil tekib vajadus haiglaravi järele ja 87% patsientidest soovitaks kliinikumi oma sõpradele, tuttavatele ning kolleegidele.

Raviasutuse ja patsientide jaoks on olnud viimased aastad rasked. Tulenevalt COVID-19 pandeemiast on patsientidel tulnud kogeda mitmeid töökorralduse muudatusi, haigla personali suurt töökoormust ja plaanilise ravi edasilükkamist, mistõttu on patsientide kõrge hinnang tervishoiutöötajate usaldusväärsusele, kättesaadavusele, oskustele ja empaatiale väga oluline tagasiside.

Võrreldes 2019. aastaga on üldine rahulolu tõusnud 3 protsendipunkti. Enim tõusis patsientide rahulolu haiglaravil viibides operatsioonidega seotud selgituste osas (14% võrra), samuti kiire abiga valu leevendamisel (10%) ning teabega uuringute ja protseduuri kohta (8%).

Powered by Labrador CMS