Apteekrite päev: apteegis peavad olema esikohal patsiendi vajadused
Täna tähistatakse rahvusvahelist apteekrite päeva. Sellele pühendatud konverentsil arutletakse apteekide omandireformi tulemuste üle ning heidetakse koos pilk apteegiteenuste tulevikku.
Konverentsile on oodatud kõik apteekrid, kellele läheb korda farmaatsia eriala sisuline areng ning patsiendikeskse teenuse osutamine. Apteeker on tervishoiutöötaja, kelle poole pöördutakse järjest sagedamini esmaste terviseprobleeme, ravimite kasutamisega seotud küsimuste, aga ka haiguste ennetamise ja tervise edendamisega seotud küsimustega. Apteegiteenus on hästi kättesaadav ning seda pakkuvaid apteekreid usaldatakse. Sellepärast ongi oluline, et patsientide nõustamisel peetakse esmatähtsaks patsiendi vajadusi ning pakutakse talle tõenduspõhist teavet ravimite ja tervisega seotud küsimustes.
Tartu Ülikooli farmaatsia instituudi sotsiaalfarmaatsia dotsent, õppejõud Daisy Volmeri sõnul on apteekritel täita palju erinevaid ülesandeid.
"Väga oluline on see, et nii öelda traditsiooniline apteegiteenus ehk ravimite väljastamine ja kasutamise nõustamine oleks ühtlaselt kvaliteetne kõigis Eesti üldapteekides," ütles Volmer. "Patsientide huve silmas pidades tuleks edaspidi mõelda ka erinevate lisateenuste arendamisele. Näiteks saab apteeker aidata mitut ravimit koos kasutaval patsiendil ennetada või leevendada võimalikke koos- ja kõrvaltoimeid ning toetada patsiendi ravijärgimust."
"Rahvusvahelise apteekrite päeva tänavune moto on "Transforming global health", kuna just kriisiolukorras on selgunud, kuidas apteekrid toetavad inimeste tervist mitmesuguste tervishoiuteenustega, näiteks tervislike eluviiside nõustamise, vaktsineerimise ja ravimite õigesti tarvitamise küsimustes. Kuid see tähendab ka farmaatsiateadlaste tegevust ohutute ja tõhusate ravimite ning vaktsiinide väljatöötamisel," lisas ta.