Digiregistratuuriga liitujate arv aina kasvab, huvi tunnevad ka erahaiglad
Tänase seisuga on digiregistratuuriga liitunud 17 haiglat ning huvi on üles näidanud ka mitu erahaiglat, rääkis Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse direktor Katrin Reinhold.
Kuidas on üleminek ühtsele digiregistratuurile läinud?
Üleminek ühtsele digiregistratuurile on läinud plaanipäraselt. 15. jaanuaril käivitati üleriigiline digiregistratuur, mille võttis raviasutustest esimesena kasutusele Põhja-Eesti Regionaalhaigla. Teenuse loomisel ning käivitamise järel on Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus töötanud tihedas suhtluses kõigi raviasutustega ja planeerinud haiglavõrgu arengukava haiglate esindajate ja nende tarkvaraarendajatega nende liidestumise ajaraame. Tänase (7. august) seisuga on üleriigilise digiregistratuuriga liitunud kokku 17 haiglat. Kahekümnest haiglavõrgu arengukava haiglast on liitunud 16 ning lisaks veel ka Elva Haigla.
Loetelu üleriigilise digiregistratuuriga liitunud haiglatest: Elva Haigla, Haapsalu Neuroloogilise Rehabilitatsiooni Keskus, Hiiumaa Haigla, Ida-Viru Keskhaigla, Järvamaa Haigla, Kuressaare Haigla, Lääne-Tallinna Keskhaigla, Läänemaa Haigla, Narva Haigla, Pärnu Haigla, Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Põlva Haigla, Rakvere Haigla, Rapla Haigla, Tallinna Lastehaigla, Tartu Ülikooli Kliinikum ja Valga Haigla.
Käesoleva nädala jooksul on planeeritud, et liituvad veel Ida-Tallinna Keskhaigla, Jõgeva Haigla ning Viljandi Haigla. Lõuna-Eesti Haiglal on käimasoleva tarkvaravahetuse tõttu erikokkulepe haigekassaga, et nende liitumine jääb 1. novembriks.
Missugune on erahaiglate huvi digiregistratuuriga liitumiseks?
Huvi digiregistratuuriga liidestumiseks on näidanud üles mitmed erahaiglad, näiteks Medicum ja Taastuva Kirurgia Kliinik. Ootame digiregistratuuri kasutama kõiki raviasutusi, kes soovivad, et ka nende vabad eriarsti vastuvõtu ajad oleksid patsientide valikute hulgas.
Missuguse muudatuse ühtsele digiregistratuurile üleminek teie hinnangul Eesti tervishoidu toob?
Üleriigiline digiregistratuur täidab oma tegelikku eesmärki siis, kui võimalikult paljud tervishoiuasutused on lahenduse kasutusele võtnud.
Üleriigiline digiregistratuuri kasutamine võimaldab eriarsti vastuvõtuaja leidmine inimese jaoks lihtsamaks. See lahendus annab patsiendile valikuvabaduse leida ja broneerida vabu aegu arsti vastuvõtule ühest kohast, ilma et ta peaks erinevaid raviasutusi läbi helistama või kasutama tervishoiuteenuse osutajate endi vastuvõtuaegade broneerimise keskkondi.
Üleriigilises digiregistratuuris saab lisaks haigekassa tasutud vastuvõtuaegadele broneerida aegu ka tasulistele teenustele. Lahenduses kehtib reegel, et haigekassa poolt tasutud nii saatekirjaga kui ka saatekirjata teenustele saab broneerida vaid ühe vastuvõtuaja. Sellega välistame olukorra, kus patsient broneerib erinevates asutustes aegasid, kuid sobiva leidmisel unustab teised broneeringud tühistada.
Riigile annab üleriigilise digiregistratuuri kasutuselevõtt võimaluse ravijärjekordade täiendavaks sisuliseks analüüsiks. Teenus ei lahenda automaatselt ravijärjekorda probleemi, kuid suurendab läbipaistvust. Tekib võimalus mõõta aega, mis kulub saatekirja väljastamisest kuni arsti visiidini ning annab arusaamise kuhu tulevikus enam ressurssi suunata.
Meie soov on, et sellest saaks patsientidele võimalikult mugav broneerimissüsteem ja raviasutustele võimalikult kasulik lahendus oma töö korraldamisel.
Paindlik lahendus võimaldab tulevikus funktsioone lisada, esialgu on loodud baasfunktsionaalsus, andmevahetus digiregistratuuri ja teenusepakkujate vahel ning kasutajaliides. Samas on lahendus loodud piisavalt paindlikuna, et seda tulevikus edasi arendada ning lisada ka kasutajamugavust.